Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Ford Mondeo 1,6

Automobil roka 1994 - Ford Mondeo - sa až trocha prekvapivo rýchlo dočkal prvej výraznej inovácie. Podrobnejší popis sme priniesli už na jeseň a sľúbili sme tiež podeliť sa s čitateľmi o výsledku redakčného testu.

Testovali sme Ford Mondeo v jeho (na slovenskom trhu) najzákladnejšej a najlacnejšej verzii. Bol to náš zámer - práve takéto automobily totiž získali u nás v roku 1997 lepšiu šancu na odbyt, vďaka zníženému cenovému rozdielu voči automobilom nižších kubatúr. Ford Mondeo 1,6 ponúka 16-ventilový, 90-koňový motor, sériovo vodičov i spolujazdcov airbag, najmodernejší systém ABS, posilňovač riadenia, napínače bezpečnostných pásov, centrálne zamykanie, imobilizér, tónované sklá, výškovo nastaviteľný volant i sedadlo vodiča. Na našom trhu tak určilo trend, ktorého sa úspešne (v prospech zákazníka) chytila i konkurencia.

Skryť Vypnúť reklamu

Nová "tvár" Mondea ho zvýraznila a auto je medzi ostatnými dobre rozoznateľné spredu i zozadu, pričom je viac "fordovské", než predchádzajúca verzia.

Niekoľko zmien nastalo i v interiéri. Z pohľadu posádky je najvýraznejšou nový tvar zadnej steny predných operadiel. Vďaka nemu získali cestujúci na zadných sedadlách až 4 cm v pozdĺžnom smere. Ford Mondeo poskytuje vynikajúco ergonomicko-esteticky riešený interiér, prepracovaný do najmenších detailov. Vodič má spoza volantu vynikajúci výhľad. Sedadlá sú príjemne tvarované i tuhé, poskytujú vysokú mieru pohodlia i opory. Na zadných sedadlách je pre vyšších cestujúcich na výšku miesta akurát - ale ani o chĺpok viac. Veko batožinového priestoru nie je znútra čalúnené, čo pôsobí trocha lacným dojmom, no nechýbajú na ňom dve možnosti zatvorenia "čistou rukou", príjemne lemované gumou. Oceňujeme inštaláciu príchytných ôk na dne batožinového priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Azda najsilnejším dojmom zapôsobí nové Mondeo počas jazdy. Karoséria je vynikajúco tuhá, čo vodič pocíti a ocení už v prvých sekundách jazdy. Absolutórium si zaslúži presne nadimenzovaný posilňovač riadenia. Stabilita vozidla je aj vďaka naladeniu pruženia a konštrukcii podvozku na najvyššej úrovni. Radenie prevodových stupňov je (na rozdiel od predchodcu) veľmi presné, no nie také hladké. Vďaka použitiu bowdenových prevodov sa však na radiacu páku neprenášajú žiadne vibrácie, čo je veľké plus. Aj základný motor poskytuje úplne dostatočnú dynamiku i maximálnu rýchlosť. Je veľmi tichý a vzhľadom na dosahované jazdné priemery i hospodárny. Jazda po diaľnici rýchlosťou 150 km/h je vysloveným relaxom, pričom aj jazda v iných režimoch je pre vodiča radosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže sme Mondeo skúšali aj vo veľmi nepriaznivých podmienkach, všimli sme si i jeden drobný nedostatok - bočné predné okná sa znečisťovali o čosi rýchlejšie, ako sme predpokladali.

Ford Mondeo je i vo svojej základnej výbave vďaka vyváženosti svojich kladov jedným z najlepších vozidiel svojej triedy v celosvetovom meradle. Poskytuje vysoký stupeň komfortu, bezpečnosti, dynamiky i - už spomínanej - radosti z jazdy. Celkom nezávisle na niekoľkých výsledkoch zahraničných testov sme aj my dospeli k názoru, že pocit spätosti vodiča s vozidlon, jeho bezprostredný kontakt s autom a rýchlosť reakcií na vodičove pokyny, je v tomto vozidle na absolútnej špičke. Dalibor KLÍMA

FOTO: Média B.O.A.T., autor

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: vodou chladený zážihový štvorvalec 2xOHC 16V

Skryť Vypnúť reklamu

vpredu naprieč, poháňajúci prednú nápravu

Zdvihový objem motora: 1598 cm3

Maximálny výkon: 90 k / 5250 min-1

Maximálny krútiaci moment: 138 Nm / 3500 min-1

Prevodovka: päťstupňová, manuálna

Maximálna rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h: 13,4 s

Spotreba paliva: mimo mesto 7,6 mesto 10,7 l/100 km

Objem palivovej nádrže: 62 l

Objem batožinového priestoru: 470 l

Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4556 x 1745 x 1372 mm

Rázvor: 2704 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1293 kg

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  4. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  1. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  2. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  5. Aj panelák môže byť Smart
  6. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  7. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 425
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 999
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 314
  4. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 581
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 562
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 129
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 046
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 684
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 873
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 799
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu