álom, aký Slovensko má, môže iba človek, ktorý tomuto fenoménu nerozumie, alebo úmyselne zavádza občanov našej republiky. Efektívny rozvoj nezávislej ekonomiky je podmienený faktormi, ktoré predurčujú úspešnosť takého kroku, ako sú napríklad veľkosť vnútorného trhu, dostatočné zásoby strategických surovín, všeobecné povedomie o poskytovaní kvalitných služieb (napr. peňažníctvo vo Švajčiarsku a pod.),alebo strategická poloha (Singapur). Operovať so strategickou polohou Slovenska má síce svoje opodstatnenie, stačí sa pozrieť na mapu, ale zároveň je pascou pre Slovensko. Je pravdou, že priestor Shengenskej konvencie by sa ľahšie ochraňoval na dĺžke hraníc okolo 80 km na východe Slovenska ako po celej dĺžke. Na druhej strane EÚ nemusí voči nám uplatňovať osobitné sankčné postihy typu embarga, ale celkom postačí, ak začne účinne uplatňovať režim na vonkajšej hranici únie a naša ekonomika sa dostane do nepriaznivého stavu len preto, že do tejto oblasti plynie okolo 80 percent nášho vývozu. Keď sa zamýšľam nad spôsobom konania vládnej koalície a hľadám v ňom racionálne jadro, vychádza mi, že koalícia jednoducho testuje svojich občanov. Zásluhou nás všetkých v tomto štáte sa stalo zvykom pohŕdať výnosmi Ústavného súdu, vôľou občanov vyjadriť sa v referende k priamej voľbe prezidenta, odporúčaniami poslancov Európskeho parlamentu, atď. Znížili sa významne preferencie, alebo klesol podiel mlčiacej väčšiny? Je pravdou, že SDK sa vyznačuje najmä veľkou ťarbavosťou a nechuťou pripustiť, že multietnický štát musí rešpektovať i názory menšín a úzko s nimi spolupracovať v prospech spoločnej vlasti. Táto skutočnosť je pre mnohých občanov frustrujúca. Treba si však uvedomiť, že dobrí politici sa nerodia, ale vyrastajú v prostredí, ktoré je ich vývoju priaznivo naklonené. Ako môžeme očakávať takýchto politikov v prostredí, kde najväčší úspech majú politici, ktorých správanie je veľmi blízke správaniu sa krčmových frajerov. Myslím si, že o osude tejto krajiny nerozhodujú "babky demokratky", ale práve veľkosť mlčiacej väčšiny.