Američania majú konečne za sebou jeden z najdlhších tohtoročných víkendov. Trval od stredy minulého týždňa a prvý oficiálny "biznis day" s fungujúcimi federálnymi úradmi, bankami a školami sa začal až včera. Pravdaže, Američania mali na to všetko dôvod - vo štvrtok na veľký sviatok Dňa vďakyvzdania (Thanksgivinge) sedeli americké rodiny za spoločnými stolmi s pečeným moriakom, zemiakovým pyré a sladučkou omáčkou gravy. Avšak ceremónia darovania sa odohrávala aj v baroch a reštauráciách. Mohli ste vojsť a bezplatne si nabrať na tanier z nepredstaviteľných porcií chutného mäsa a šalátov s rôznymi príchuťami. Patrilo sa však kúpiť si aspoň pivo, alebo hodiť dolár do pohára s označením "Na charitu". V piatok na druhý deň, ešte s plnými žalúdkami a s peňaženkami plnými kreditných kariet, sadali Američania do áut a rútili sa do svojich novodobých chrámov: rozľahlých obchodných domov (moll-ov), kde v určený čas bolo možné kúpiť niektoré druhy tovaru až o 75% lacnejšie. A tak do tejto scenérie, ktorá sa skončí prvou predvianočnou vlnou, vstupujú predovšetkým výzvy kúzelníkov na reklamu - odpočítavajúcich hodiny ostávajúce do príchodu Santa Klausa. Nie som si istý, či sa v tieto dni dá s Američanmi hovoriť aj o vážnych veciach, akými je napríklad politika. Američania však podvedome cítia, že po ďalšom namáhavom, ale úspešnom roku, majú nárok na spomalenie tempa a na pár dní typického nákupného šialenstva, ktoré sa tu, zdá sa, stalo prvkom masovej zábavy... Ale taká je už Amerika!