![]() Vidieť SuperStar chcú ľudia nielen v televízii, ale aj v Národnom tenisovom centre. FOTO - TASR |
BRATISLAVA - Slovenskej televízii sa vďaka SuperStar darí zvyšovať sledovanosť. V deň vysielania prvého finálového večera (piatok 28. januára) sa Jednotka stala lídrom - jej podiel na trhu prekročil 32 percent, Markíza bola o takmer tri body slabšia. Minulý piatok si ešte zlepšila na 33,1 percenta. V hlavnom vysielacom čase - teda od siedmej do desiatej večer - bola dominancia Jednotky na trhu ešte väčšia. Dosiahla podiel 45,1 percenta, kým Markíza 25 percent a JOJ 11,1 percenta.
V prospech STV sa mierne zlepšili aj týždenné podiely sledovanosti. Jednotka posledný januárový týždeň stúpla o dve percentá na 22,4 percenta, Markíza zasa klesla na 33,6.
Výsledky finálových prenosov však nie sú z hľadiska histórie tohto programu také rekordné, veľmi podobné čísla dosiahla SuperStar už koncom novembra.
Markíza však napriek tomu na tom nie je celkovo horšie ako STV. Okrem toho svoje ťaháky, ktoré navyše nie sú pre televíziu finančne také náročné ako SuperStar, má sledované relácie rozložené rovnomerne počas celého týždňa.
Televízia JOJ nemala na januári nasadené nijaké nové ťaháky. Po úspešnom Dievčati za milión, ktoré dosahovalo sledovanosť aj vyše 21,5 percenta a trhový podiel viac ako 41 percent, začala s novými reláciami až začiatkom februára. Premiéru novej zábavnej relácie Po čom ženy túžia s Luciou Uličnou si pozrelo 12,4 percenta divákov, čím JOJ dosiahla podiel na trhu 25,5 percenta. Jednotka mala v tom čase podiel 31,8, Markíza 30 percent.
V stredajšom programe JOJ predtým figurovala relácia Natočto!, ktorej posledný rating bol 7,4 percenta. Druhou premiérou TV JOJ bola celebrity šou Andreja Bičana Na paškál! Rating relácie bol 4,9 percenta, podiel vyše 15 percent. "Nechceme robiť predčasné závery, ale zmeny v našej stredajšej schéme nám asi vyšli," zhodnotil minulotýždňové premiéry hovorca televízie Ľudovít Tóth. Začiatkom marca začne JOJ vysielať avizovanú, nateraz však nešpecifikovanú šou Michala Hudáka.
Rekordy sledovanosti
TV Markíza v januári
Deň dátum | relácia | Sledovanosť | Podiel v % |
pondelok | 3. 1. Opposite Sex | 19,1 | 35,6 |
utorok | 4. 1. Milionár | 21,0 | 40,3 |
streda | 26. 1. Na streche | 19,7 | 39,6 |
štvrtok | 27. 1. Aj múdry schybí | 24,2 | 48,0 |
piatok | 7. 1. Uragán | 20,1 | 37,9 |
sobota | 15. 1. Film (Dědictví aneb...) | 20,6 | 42,9 |
nedeľa | 2. 1. VILOmeniny | 30,0 | 53,4 |
23. 1. Hodina pravdy | 23,5 | 45 |
Zdroj: Markíza podľa TNS
Sledovanosť Superstar na STV (1. časť)
Dátum | Sledovanosť | Podiel na trhu v % |
29. 10. 04 | 19,7 | 41,2 |
5. 11. 04 | 23 | 45,4 |
2. 11. 04 | 25,1 | 49,5 |
19. 11. 04 | 23,8 | 48,9 |
26. 11. 04 | 30,1 | 55,7 |
3. 12. 04 | 26,9 | 51,4 |
10. 12. 04 | 26,4 | 52,7 |
17. 12. 04 | 24,7 | 49,5 |
23. 12. 04 | 23,1 | 45,2 |
31. 12. 04 | 17,4 | 33,1 |
7. 1. 05 | 20,3 | 38,0 |
14. 1. 05 | 20,6 | 40,3 |
21. 1. 05 | 20,4 | 40,5 |
28. 1. 05 | 26,7 | 48,9 |
Zdroj: STV podľa TNS
Sledovanosť nových relácií televízie JOJ
Deň | dátum | relácia | Sledovanosť v % | Podiel na trhu v % |
streda | 2. 2. | Po čom ženy túžia | 12,4 | 25,5 |
streda | 2. 2. | Na paškál! | 4,9 | 15,2 |
Zdroj: JOJ podľa TNS