Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

EK navrhuje označovanie výrobkov únie "Made in the EU"

Brusel 12. januára (TASR) - Komisár Európskej únie pre obchod Pascal Lamy plánuje radikálne zásahy do označovania pôvodu výrobkov. Podľa plánov komisie ...

Brusel 12. januára (TASR) - Komisár Európskej únie pre obchod Pascal Lamy plánuje radikálne zásahy do označovania pôvodu výrobkov. Podľa plánov komisie by sa mali výrobky vyrobené v krajinách EÚ označovať "Made in the European Union" (Vyrobené v Európskej únii) a nie ako doteraz podľa členských krajín.

Lamy okrem toho navrhuje, aby sa prešetril skutočný stav označovania výrobkov v rámci únie. Marketingoví experti a priemyselné zväzy namietajú, že návrh EK spôsobí firmám marketingové problémy a zvýšenie nákladov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako sa uvádza v návrhu komisára Lamyho, veľa podnikov označuje svoje výrobky nesprávne, napríklad textil vyrobený v Thajsku či Indii sa označuje "Made in Germany alebo "Made in Italy".

Lamy navrhuje tri varianty označovania výrobkov. Jedným z nich je ľubovoľné označovanie výrobkov, opakom je povinné označovanie značkou "Made in EU". Lamy v návrhu presadzuje tretí model, podobný modelu platnému v USA. Pri tomto modeli sa môžu sami rozhodnúť, či budú svoje domáce produkty označovať. Inak je to pri dovážaných tovaroch, ktoré musia byť označené.

Zväzy nemeckého priemyslu zatiaľ odmietajú tak povinné označovanie výrobkov, ako aj ľubovoľný prístup, v ktorom vidia viac nevýhod ako výhod. Zrušenie národných označení by znamenalo prestavbu marketingových stratégií mnohých firiem, založených na typických národných vlastnostiach a obyčajach.

Skryť Vypnúť reklamu

Informoval denník Financial Times Deutschland.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 716
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 10 493
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 8 335
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 8 310
  5. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 7 566
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 431
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 588
  8. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 5 644
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 609
  10. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 910
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu