Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Podľa WHO alkohol berie životy mladým ľuďom v Európe

ŠTOKHOLM - Alkohol je zabijakom mladých ľudí v Európe číslo jeden. Životy mladých ľudí ohrozuje aj agresívnou reklamou. Jednotlivé krajiny preto musia spolupracovať, aby v internetovej dobe dokázali ochrániť svoje deti, tvrdí Svetová zdravotnícka organizá

cia (WHO).

K tomuto záveru dospeli účastníci včerajšej medzinárodnej zdravotníckej konferencie v Štokholme. Zhodli sa zároveň na tom, že najlepšou prevenciou proti tomuto neutešnému stavu je vzdelanie obyvateľstva a sprísnenie reštrikcií proti požívaniu alkoholu.

„Verejnosť by mala vedieť, čo to alkohol je,“ vyhlásil regionálny riaditeľ WHO Marc Danzon. „To nie je presne to, čo hovoria reklamní agenti, predstavitelia tohto priemyselného odvetvia, ba niekedy i médiá: potešenie a družnosť. Je to aj smrť. Veľa mŕtvych mladých ľudí,“ dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Konferenciu zorganizovala WHO a Švédsko, ktoré v súčasnosti predsedá Európskej únii (EÚ). Jej cieľom je pripraviť návrh plánu na obmedzenie počtu tragických udalostí predovšetkým mladých ľudí spojených s konzumáciou alkoholu.

Ministri zdravotníctva a odborníci z viac než 50 krajín prevažne z Európy čelia alarmujúcej štatistike. Vyplýva z nej, že na každé štyri úmrtia mladých Európanov vo veku od 15 do 29 rokov pripadá jedna smrť spojená s alkoholom. Ešte horšie vychádzajú štatistiky pre mladých v krajinách strednej a východnej Európy. U nás zomiera na alkohol jeden z troch. Podľa WHO v roku 1999 len v Európe zomrelo v súvislosti s požitím alkoholu viac ako 55-tisíc mladých ľudí. V Európe sa ročne spotrebuje najviac alkoholu na celom svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi najčastejšie príčiny, pre ktoré sa mládež k alkoholu čoraz častejšie uchyľuje, patrí jej neradostná sociálna situácia, bieda, občianske nepokoje, zásadné hospodárske a ekonomické zmeny a pocit spoločenskej izolácie. Odborníci si myslia, že nezanedbateľnú úlohu v tom zohráva aj agresívna reklama na alkohol. Požadujú preto zavedenie prísnejších opatrení proti firmám vyrábajúcim alkoholické nápoje a širšiu osvetu o škodlivosti alkoholu medzi mladými ľuďmi.

(čtk, r)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 835
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 385
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 026
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 107
  5. Po Slovensku na motorke 6 681
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 328
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 190
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 679
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 4 450
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 311
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu