Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľnica D1 v smere z Prahy do Brna praskla z tepla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Dialnica
Nepocul som o tom ze by nemci opravovali dialnicu koli popraskanemu asfaltu alebo ze by bol nejaky usek uzavrety z dovodu nejakeho poskodenia. Kur*a fix ked nevieme postavit kus kvalitnej cesty (a ako vidim ani bratia cesi) tak mame 21 storocie, zodvihneme telefon zavolanem nemcom povieme pridite nam polozit dialnicu a oni dojdu. Korejci to riesia rovnakym systemom. Tak preco nie aj my? Lenze to by potom nemohli tunelovat tunely a dialnice doprkna.
Dzambor
No, to nevyzerá na popraskaný asfalt. Skôr si myslím, že tepelnou rozťažnosťou praskol podkladový betón, pričom jedna strana praskliny sa zdvihla nad druhú a tým vznikol ten 10 cm schod.
Marian Vojtko
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

skor to vyzera

ze cela dialnica je betonova. na SK take panske huncutstvo este nemame, ale v napr nemecku to funguje uz desiatky rokov a bez praskania...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tie akoby

panely sú betónové dosky, ktoré sa odlievajú na mieste. Na novostavaných úsekoch sú tie "panely" asi väčšie (ak si šiel na D47, tak tam je vidieť rozdiel proti D1), preto ten pocit rozdielu.
IMHO sa to podľa mňa z panelov D1 nestavala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi mas pravadu. Kazdopadne je odveci porovnavat D1, ktora sa zacala stavat tusim v roku 1939 a novsie betonove useky. Napr. aj D11 a D5 su scasti betonove a ta kvalita je tam uz uplne niekde inde. Ale zase je to aj podstatne drahsie ako asfaltovy povrch.
D1 este dlho bude v takomto stave, pretoze Cesi momentalne radsej investuju do vystavby novych usekov.
Ja by som teda radsej prijal takuto dialnicu ako nasu (citaj ziadnu). Da sa tam ist rychlo, netreba sa vliect cez dediny.. a ak sa niekomu nepaci povrch, stale si moze vybrat okresku. U nas na vyber nemame :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, ale mne D1 od Hornej stredy po Zilinu pride ako kus kvalitnej dialnice, ak si odmyslim par mostovych spojov medzi Hradkom a Zamarovcami a par predrazenych miliard navyse.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dzamborovi

Tomuto sa hovorí "Epic fail" :-) Kontrolná otázka: Ktorý národ postavil časť diaľnice spomínanú v článku? P.S: Kórejci to neboli ;-) Nápoveda: http://www.ceskedalnice.cz/odb...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najprv by si mali opraviť tu pseudo-diaľncu z Břeclavi do Brna a a späť. Tam sa už zničilo asi viacej ako 15 áut. :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tam nepomoze oprava
toto schodisko treba jednoducho vymenit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta cesta je otrasna, pravy pruh je nepouzitelny. Ja tam jazdim zasadne v lavom pruhu a do praveho idem len v spataku vidim ze ma nieco dobieha (a nasledne predbieha). A skusil by mi policajt na jazdu v lavom pruhu nieco povedat ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len nech u nas nepraskne

to by bolo na dlhsie uzavrete
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teraz som tam prechadzal

cestou z Nemecka a taky lejak od Gottingenu do Brna som este v zivote nezazil. Total brutal mega ***** Tu prasklinu som si uz ani nevsimol, kedze sa dalo ist max 80-90 km/h
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz

ono v nasich koncinach si taketo "drobne" nerovnosti uz ludia ani nevsimnu, pokial neuvidia v spätaku svoju napravu. :-) Ak by sa neznicilo zo par aut, tak by si to nik ani nevsimol. Na ceskej D1ke medzi Prahou a Brnom take skoky nie su ziadnou raritou(tento mozno uz prekrocil standart), ale asi vznikol v nespravnom smere. Myslim, ze ak by sa bol vysunul beton nad druhy kus v smere jazdy, tak by auta len nadskocili a nic by sa nestalo a pri tej kvalite cesty by to vsetkym prislo ako standart. Lenze ono sa vysunul beton oproti smeru jady aut a vznikla hrana. Akoby clovek napalil 130-kou kolmo na obrubnik. Pneumatiky a disky v prdeli a naprava resp. obe posunute v horsom pripade odtrhnute.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skrátka:

Vodiči neprispôsobili rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky... :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale potom sa dá polemizovať, či to vobec bola ešte vozovka ? kedže parametrami to splnalo skôr schodisko :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a nase vozovky

maju velmi sprostu povahu :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

A to ešte horúčavy neboli. Ak bude týždeň 37 stupňov, začnú aj naše vážne drahé diaľnice pokulhávať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá naša šesťprúdovka sa roztiahne o ďalší pruh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moze to niekto vysvetlit?

Ako sa na betonovej panelovej dialnici moze z tepla urobit schod?
Pri normalnej teplote, ktora tu uz bola v lete 150x?

Ze sa pokrutia kolajnice - OK, roztaznost je vacsia, dilatacne spary nestacia, kolajnica sa ohne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiez sa mi

ten dovod ze z tepla vobec nezda. Ved este ani nebolo teplo. A to sa mi nechce hladat aku tepelnu roztaznost ma beton a o kolko sa zvacsi ten jeden "diel" dialnice.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teplo je,bolo a bude...v brne je hic neskutocny...vcera bolo dusno ako prasa kym ako tak nepoprsalo... o 21tej som sa potil ako prasa...a od rana slunicko zase pece...nechcem vediet co to bude v polke jula...
o betone neviem nic,ale o tom teple na juznej morave az-az
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop