Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
Preskočiť hlavičku portálu

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľnica D1 v smere z Prahy do Brna praskla z tepla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Dialnica
Nepocul som o tom ze by nemci opravovali dialnicu koli popraskanemu asfaltu alebo ze by bol nejaky usek uzavrety z dovodu nejakeho poskodenia. Kur*a fix ked nevieme postavit kus kvalitnej cesty (a ako vidim ani bratia cesi) tak mame 21 storocie, zodvihneme telefon zavolanem nemcom povieme pridite nam polozit dialnicu a oni dojdu. Korejci to riesia rovnakym systemom. Tak preco nie aj my? Lenze to by potom nemohli tunelovat tunely a dialnice doprkna.
Dzambor
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Dzamborovi

Tomuto sa hovorí "Epic fail" :-) Kontrolná otázka: Ktorý národ postavil časť diaľnice spomínanú v článku? P.S: Kórejci to neboli ;-) Nápoveda: http://www.ceskedalnice.cz/odb...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najprv by si mali opraviť tu pseudo-diaľncu z Břeclavi do Brna a a späť. Tam sa už zničilo asi viacej ako 15 áut. :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tam nepomoze oprava
toto schodisko treba jednoducho vymenit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta cesta je otrasna, pravy pruh je nepouzitelny. Ja tam jazdim zasadne v lavom pruhu a do praveho idem len v spataku vidim ze ma nieco dobieha (a nasledne predbieha). A skusil by mi policajt na jazdu v lavom pruhu nieco povedat ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len nech u nas nepraskne

to by bolo na dlhsie uzavrete
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teraz som tam prechadzal

cestou z Nemecka a taky lejak od Gottingenu do Brna som este v zivote nezazil. Total brutal mega ***** Tu prasklinu som si uz ani nevsimol, kedze sa dalo ist max 80-90 km/h
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz

ono v nasich koncinach si taketo "drobne" nerovnosti uz ludia ani nevsimnu, pokial neuvidia v spätaku svoju napravu. :-) Ak by sa neznicilo zo par aut, tak by si to nik ani nevsimol. Na ceskej D1ke medzi Prahou a Brnom take skoky nie su ziadnou raritou(tento mozno uz prekrocil standart), ale asi vznikol v nespravnom smere. Myslim, ze ak by sa bol vysunul beton nad druhy kus v smere jazdy, tak by auta len nadskocili a nic by sa nestalo a pri tej kvalite cesty by to vsetkym prislo ako standart. Lenze ono sa vysunul beton oproti smeru jady aut a vznikla hrana. Akoby clovek napalil 130-kou kolmo na obrubnik. Pneumatiky a disky v prdeli a naprava resp. obe posunute v horsom pripade odtrhnute.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skrátka:

Vodiči neprispôsobili rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky... :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale potom sa dá polemizovať, či to vobec bola ešte vozovka ? kedže parametrami to splnalo skôr schodisko :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a nase vozovky

maju velmi sprostu povahu :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

A to ešte horúčavy neboli. Ak bude týždeň 37 stupňov, začnú aj naše vážne drahé diaľnice pokulhávať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá naša šesťprúdovka sa roztiahne o ďalší pruh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moze to niekto vysvetlit?

Ako sa na betonovej panelovej dialnici moze z tepla urobit schod?
Pri normalnej teplote, ktora tu uz bola v lete 150x?

Ze sa pokrutia kolajnice - OK, roztaznost je vacsia, dilatacne spary nestacia, kolajnica sa ohne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiez sa mi

ten dovod ze z tepla vobec nezda. Ved este ani nebolo teplo. A to sa mi nechce hladat aku tepelnu roztaznost ma beton a o kolko sa zvacsi ten jeden "diel" dialnice.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teplo je,bolo a bude...v brne je hic neskutocny...vcera bolo dusno ako prasa kym ako tak nepoprsalo... o 21tej som sa potil ako prasa...a od rana slunicko zase pece...nechcem vediet co to bude v polke jula...
o betone neviem nic,ale o tom teple na juznej morave az-az
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jednoducho

Ceska D1 ma uz svoju zivotnost za sebou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mudro pises

jasne ze nemoze, keby mal beton taketo vlastnosti tak by uz davno popadali vsetky mosty, vyskove budovy.
Ja to vidim na zosuv podlozia, mozno priroda, mozno nedoatatocne zhutneny nasyp, mozno prilis tenka vrstva betonu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zhuleny krtko
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tepelna toztaznost

Tepelna roztaznost betonu a ocele je rovnaka 0,000012...to zn. ze 10m dlhy usek sa ti o zvysenie teploty 10stupna predlzi o 1,2mm...ocel aj beton sucasne a rovnako. Keby to nefungovalo, nemohol by existovat zelezobeton, spriahnute mosty a pod.
U vysokych prierezov (nie na takejto betonovej doske, lebo dialnica Brno-Praha je betonova) sa este okrem toho stanovuje aj priebeh teploty po vyske reso hrubke, napr. ak mas ocelo-betonovy komorovy nosnik vysky 2,0 trebars na vodnym tokom a zhora prazi slnko hore mas inu roztaznost ako dole, ale kedze sa to odohrava iba na relativne malej vyske su to trochu mensie hodnoty, ale pre napatost prierezu vplyv maju.
Kazdopadne si myslim (mam statnice zo statiky a autorizaciu zo statiky) ze to urcite neprasklo s teploty. Neviem z tych fotiek to nie je prilis vidiet, ale ako niekto vyssie pisal v lete je o 8-10 stupnov viac aj 20-30 letnych dni uz niekolko rokov. Skor sa nieco udialo v podlozi v kombinacii s dynamikou a pretazenostou komunikacie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno narušené podložie

vplyvom lejakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Grammar nazi

neprasklo s teploty? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Roztaznost betonu je +- taka ista ako roztaznost zeleza. Preto sa a zelezo moze davat do betonu. ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz tu boli aj vacsie teploty a dialnica lezala bez problemov.
Niet dovod, aby sa teraz zrazu zacal panel vysuvat hore z dovodu tepla.

P.S.
Ked uz to chcu zvalit na teplotu betonu: Treba zistit, ci nahodou nebol miestny mraz - voda pod koncom panelu zamrzla, roztiahla sa a panel vysunulo hore. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

taky vtip ma napadol

Otazka na hodine fyziky: Preco nemozu murari pracovat v zime?
Odpoved: Kvoli roztiaznosti latok - popukali by im flase s pivom :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teplotná rozťažnosť

betónu a ocele je takmer totožná. Inak by nemohol fungovať železobetón (skrútil by sa ako bimetal) ;-)

už si to nepamätám presne, ale jedno má koeficient rozťažnosti 0,000012 a druhé 0,000010

okrem toho zmenou teploty vznikajú v ŽB konštrukciách vnútorné sily, celkom slušných účinkov. Po tých X rokoch to už proste nevydržalo...
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho