Tokio 28. apríla (TASR) - Najmenej 106 obetí na životoch si vyžiadala najvážnejšia železničná nehoda v Japonsku za vyše 40 rokov, ku ktorej došlo v pondelok na predmestí Osaky. Polícia potvrdila, že jedno z deviatich dnes objavených tiel patrilo 23-ročnému rušňovodičovi.
Na konanie Rjudžiho Takamiho sa sústredí vyšetrovanie tragédie, za ktorej príčinu je všeobecne pokladané prekročenie povolenej rýchlosti. Takami mohol viesť vlak neprimerane rýchlo, pretože meškal minútu a pol oproti cestovnému poriadku.
Očakáva sa, že počet obetí ešte porastie, keď sa záchranári dostávajú k telám stále uväzneným v zničených vozňoch, ktoré po vykoľajení vlaku v pondelok ráno narazili do obytného domu v Amagasaki, 410 kilometrov západne od Tokia. Vyše 450 ľudí utrpelo zranenia.
Japonská vláda podľa ministra dopravy Kazua Kitagawu posudzuje nový program certifikácie strojvodcov. V súčasnosti musia štátnymi skúškami prejsť piloti a lodní kapitáni, nie však rušňovodiči.
Podľa mediálnych správ sa vyšetrovatelia domnievajú, že Takami viedol vlak vyše 100-kilometrovou rýchlosťou na úseku, kde je povolených len 70 kilometrov za hodinu. Takami získal licenciu vlani v máji, o mesiac neskôr nezastavil na stanici, za čo dostal varovanie.
Vyšetrovatelia prehľadali kancelárie železničnej spoločnosti West Japan Railway pre podozrenie z profesionálnej nedbanlivosti. Skúmajú tiež "čiernu skrinku" vlaku, počítačový čip uchovávajúci informácie o rýchlosti vlaku.
Predstavitelia železničných odborov dnes na stretnutí s predstaviteľmi spoločnosti žiadali zlepšenie bezpečnostných opatrení, ako inštaláciu pokročilejších systémov automatického brzdenia na tratiach. Médiá uvádzali, že úsek trate na mieste nehody bol vybavený starším brzdným systémom, ktorý nebol schopný znížiť rýchlosť novších vlakov.