V cirkvi zúri spor o sviatosť prijímania. Otázkou je, či ju udeľovať aj rozvedeným a znovu zobratým veriacim.
RÍM, BRATISLAVA. Jacqueline Sabetta Lisbonová napísala pápežovi Františkovi list. Opísala v ňom, ako jej kňaz odmietol poskytnúť počas omše sväté prijímanie - pretože si vzala muža, ktorý sa už predtým rozviedol.
Keď sa František o tomto príbehu dozvedel, v apríli tohto roku zodvihol telefón a argentínskej žene zavolal. Vraj jej odkázal, že sa má pokojne postaviť do radu a oblátku hostiu si vziať.
Keď sa obsah tohto pápežského telefonátu dostal na verejnosť, musel vatikánsky tlačový úrad vysvetľovať, že súkromná komunikácia pápeža ešte neznamená oficiálny postoj cirkvi.
A že z celej udalosti nemožno ešte vyvodzovať zmenu cirkevného učenia - pretože napríklad rozvedené a civilne znovu zosobášené páry by vôbec nemali dostať eucharistiu.
Proti Kristovi?
Pred niekoľkými týždňami pápež zosobášil páry, pričom prinajmenšom jedna žena už bola tehotná a ďalší muž mal za sebou anulované manželstvo a počas obradu oblátku hostiu dostali.
Na budúci víkend je naplánovaná veľká biskupská synoda o rodine, od ktorej sa očakáva veľký vnútorný cirkevný spor o postoji práve k rozvedeným a následnej sviatosti oltárnej.
Prvý signál o možnej zmene sa objavil už dávnejšie.