Dvaja prezidentskí kandidáti si v novinách a časopisoch platili drahšiu kampaň, ako priznali.
BRATISLAVA. Premiér Robert Fico (Smer) aj kandidát na primátora Bratislavy Milan Kňažko (s podporou KDH) zrejme prekročili oficiálne limity na kampaň v prezidentských voľbách.
Rozpor je v tom, čo kandidáti nahlásili ministerstvu financií, a v tom, čo štátu priznali vydavateľstvá. Podľa informácií od vydavateľov obaja minuli viac.
Na oficiálnu kampaň dva týždne pred každým kolom mohol každý kandidát podľa zákona minúť 132-tisíc eur.
Potom musel nahlásiť ministerstvu financií, na čo peniaze použil. Neoficiálna kampaň predtým limit nemá.
V prípade premiéra sú však nezrovnalosti aj za obdobie dva týždne pred prvým a druhým kolom.
Prerátali sa
Fico v časti printové médiá priznal štátu pred prvým kolom vyše 60-tisíc eur a pred druhým potom takmer 70-tisíc eur, spolu teda vyše 130-tisíc eur.
Vydavateľstvá Perex, Petit Press a Ringier Axel Springer pritom ministerstvu financií nahlásili, že len u nich Fico pred oboma kolami inzeroval spolu za 145-tisíc eur.
Denník SME pritom nezískal údaje od všetkých vydavateľstiev novín a časopisov a suma tak môže byť ešte vyššia.
Komplikovanejšia je kontrola pri bilbordoch a televíznej reklame. Údaje nesprístupnili bilbordové firmy, televízie Markíza a Joj.