Peniaze pôjdu aj z eurofondov. Zvodidlá sa opäť stali témou po tragickej nehode autobusu so študentmi.
BRATISLAVA. V najbližších troch rokoch majú byť podľa ministerstva dopravy osadené zvodidlá na ďalších 174 kilometroch domácich diaľnic a rýchlostných ciest.
Predpokladané náklady na tieto práce sú 118 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty a ich financovanie zabezpečia aj peniaze Európskej únie.
Súťaž začnú už v júli
Na Slovensku je v prevádzke takmer 418 km diaľnic, z toho 402 km v plnom profile so štyrmi pruhmi, a 195 km rýchlostných ciest, z čoho v plnom profile je 144 km.
"Národná diaľničná spoločnosť vlani vysúťažila dodávateľov projektovej dokumentácie na tieto opatrenia a všetky projekty boli odovzdané do marca 2014. Momentálne prebiehajú prípravné práce na vyhlásenie verejného obstarávania na dodávku týchto prác," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.
Predpokladaný termín začatia súťaže je v júli.
Vedenie ministerstva tvrdí, že podniká kroky na ďalšie zvyšovanie bezpečnosti na diaľniciach napriek tomu, že sú štatisticky najbezpečnejšími cestami na Slovensku aj v okolitých krajinách.
"Či už ide o kompletné oplotenie diaľnic na zabránenie stretu vozidiel a divej zveri, alebo inštaláciu zvodidiel aj na miesta, kde to normy nevyžadujú," dodal Kóňa.
Najviac nehôd v noci sa stane medzi desiatou a jedenástouČítajte
Matej vs. ministerstvo
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej nedávno vyzval ministra dopravy Jána Počiatka, aby urýchlene zabezpečil osadenie zvodidiel na všetkých chýbajúcich častiach diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.
Tragická nehoda autobusu so študentmi podľa bývalého poradcu expremiérky Ivety Radičovej pre dopravu a bývalého poslanca za SDKÚ potvrdila pokračujúci trend dopravných nehôd, pri ktorých vozidlá skončia mimo ciest.
Ministerstvo dopravy na to zareagovalo, že nemieni podporovať politické ambície Mateja, ktorý pred dvoma týždňami oznámil, že zvažuje kandidatúru na post predsedu SDKÚ.