Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
Preskočiť hlavičku portálu
Sme.sk | Z domova | Markíza vyhrala súd so Slotom

BRATISLAVA. Predseda SNS Ján Slota nevysúdil 65.000 eur a ospravedlnenie od televízie Markíza za dve reportáže o jeho údajnej kriminálnej minulosti. Podľa hovorkyne televízie Miroslavy Labašovej tak v týchto dňoch rozhodol Krajský súd v Žiline. Informácie, ktoré redaktor Markízy čerpal z Ústavu pamäti národa, vraj podľa súdu boli odvysielané vo verejnom záujme.

Markíza vo svojom hlavnom spravodajstve začiatkom roka 2008 informovala, že Slota sa v 70. rokoch podieľal na vykrádaní áut a obchodu a ušiel do Rakúska. Slota vyhlásil, že to nie je pravda a televíziu zažaloval.

Podľa Labašovej súd uznal, že informácie boli odvysielané vo verejnom záujme, spracované profesionálne a pri zachovaní novinárskej etiky. Súd sa podľa nej oprel aj o to, že Slota dostal priestor na vyjadrenie, ktorý ale nevyužil a informácie poprel až s odstupom času.

Diko: Súkromie politikov je vec verejná

Šéfredaktor spravodajstva TV Markíza Lukáš Diko rozhodnutie súdu považuje za veľmi dôležité pre slobodu slova na Slovensku. "Jednoznačne potvrdzuje medzinárodnú prax, že súkromie, a teda aj minulosť politikov a verejne činných osôb, musí byť pod väčšou kontrolou verejnosti," povedal.

autor: Michal Trško

VIDEO

Slota na súde: Táto kampaň je motivovaná politicky
video
Ďalšie videá nájdete na tv.sme.sk.

Podľa informácií z reportáží Slota utiekol v roku 1971 cez železnú oponu do Rakúska s troma kamarátmi. "Pred útekom do Rakúska všetci vykradli predajňu textil a mäsové výrobky v obci Koš, okres Prievidza," citovala Markíza zo spisu emigranta zo Slotovej skupiny. Okrem toho už pred tým na základe spisu jeho otca uviedla, že sa v Rakúsku zúčastnil na vykrádaní áut.

Po návrate Slotu údajne zatkli pohraničníci a ŠtB ho poslala do vyšetrovacej väzby. Súd ho vraj za nezákonne opustenie republiky odsúdil na polročný podmienečný trest. Vykradnutie obchodu však potrestané nebolo.

Platil najmä Nový Čas

Predseda národniarov, známy aj extravagantným správaním a vulgárnym vyjadrovaním, púta pozornosť médií veľmi často. Viaceré médiá už za to zažaloval. Od týždenníka Plus 7 dní napríklad žiadal v prepočte asi 330.000 eur (zhruba 10 miliónov korún) za článok, ktorý rozoberal jeho vyjadrovanie sa. Súd však zásah do jeho osobnosti neuznal.

Žilinčanovi však viackrát musel uhradiť odškodné Nový čas. V roku 2002 denník prehral päť miliónov korún (podľa konverzného kurzu 165.970 eur). Slota ich vysúdil za článok o jeho údajnom vyčíňaní v istej bratislavskej reštaurácií a močení z terasy.

piatok 30. 4. 2010 12:34 | čtk
© 2010 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

najčítanejšie
  • 4 hodiny
  • 24h
  • 3dni
  • 7dní
  • PLATENÉ