Diaľnica juh proti severu: kompromis

BRATISLAVA – Politici vo vláde sa dohodli – po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách sa bude jazdiť aj na juhu, aj na severe Slovenska. „Som rád, že sme našli kompromis,“ povedal minister ...

BRATISLAVA – Politici vo vláde sa dohodli – po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách sa bude jazdiť aj na juhu, aj na severe Slovenska. „Som rád, že sme našli kompromis,“ povedal minister dopravy Pavol Prokopovič.

Vláda rozhodla, že 60 percent peňazí zo štátneho rozpočtu pôjde na dokončenie severnej trasy (D1), 25 percent na dostavbu rýchlostnej komunikácie medzi Bratislavou a Zvolenom čiže stredom Slovenska a 15 percent na južnú trasu zo Zvolena do Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Severná diaľnica spojí Košice s Bratislavou najneskôr do siedmich rokov. „Všetko bude záležať na možnostiach štátneho rozpočtu v ďalších rokoch a na príchode súkromného kapitálu,“ povedal Prokopovič.

SkryťVypnúť reklamu

Ak budú mať zahraniční investori záujem o severnú trasu, peniaze z rozpočtu sa budú automaticky prelievať na dokončovanie výstavby rýchlostnej komunikácie z Nitry do Žiaru nad Hronom.

Až donedávna sa hovorilo len o severnej trase, hoci politici SMK presadzovali rýchlostnú komunikáciu juhom Slovenska. Argumentovali najmä oveľa nižšími nákladmi na výstavbu.

S návrhom na kompromis prišla najmä ANO. „Naša strana je veľmi spokojná a verím tomu, že tí, čo čakajú na sieťové prepojenie Slovenska, ocenia tento prístup,“ povedal poslanec ANO Jirko Malchárek.

Menej spokojný je podpredseda vlády Pál Csáky (SMK). Pre agentúru SITA povedal, že Európska komisia podporuje skôr vybudovanie južnej rýchlostnej komunikácie ako dobudovanie severnej diaľnice z Bratislavy do Košíc. Včerajší kompromis podľa Csákyho nič nevyrieši – obe cesty sa rozostavajú, no spojenie s Košicami nezabezpečí ani jedna.

SkryťVypnúť reklamu

V hre je stále aj úplne najjužnejšia trasa popri Dunajskej Strede, ktorú pôvodne navrhovala SMK. Ak by sa na ňu aj našli peniaze, s jej výstavbou sa určite nezačne skôr ako o štyri roky.

Opozícia okamžite zareagovala. Bývalý riaditeľ Slovenskej správy ciest a poslanec HZDS Ján Mikolaj, ktorý prestúpil do Tkáčovej Ľudovej únie, hovorí, že rozhodnutie vlády nezohľadňuje dopravnú zaťaženosť vozidiel ani frekvenciu výskytu nehodovosti.

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 759
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 573
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 451
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 511
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 459
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 252
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 074
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 027
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu